Mi lesz a NER után?

Mi lesz a NER után?

Az üzlet, az üzlet

2019. január 19. - Mátraházi János

Magyarország miniszterelnöke egy parlamentben adott válaszában kijelentette, hogy „üzleti ügyekkel nem foglalkozik”. Ezt a mondatát egy kérdésre adott válaszában a legutóbbi sajtótájékoztatóján megerősítette. Nyugodtan húzhatunk egy strigulát hazugságainak listáján. Hiszen 30 éves pályafutásának vezérvonala különböző üzleti tranzakciók sorozatán vezet keresztül. Nézzük sorban az emlékezetből nehezen kiesőket.

A székház üzlettel megalapozta a családi gazdagodást, és megtapasztalta a hivatali befolyás gyümölcsöző felhasználását. Ellenzékben csak veszteséges üzletekre tellett tőle, de sokat tanult belőlük, a veszteséget pedig elvitte Joszip Tot és Kaya Ibrahim. Először hatalomra kerülve még lemondott a pártelnöki tisztségről, de a pártkassza kulcsát azért nem adta át. Első kormányzati ciklusa legnagyobb üzlete a MÍG-29 –es vadászgépek lecserélése volt, amelyben meglepő egyszemélyi döntést hozott. A döntés körüli korrupciós felhő még nem oszlott el, csak magasabb nemzetközi érdekek odébb fújták. Elkezdte kiépíteni az akkor még barát kollégiumi szobatárs bevonásával a párt gazdasági hátterét, és ez sokkal sikeresebbnek bizonyult, mint az ellenzéki időkben elkövetett ügyetlenkedés. A családi gazdaság is gyarapodott. Szőlő birtokaik fejlesztéséhez állami pályázat elnyeréséről már „nemközgyűlésen” döntöttek. Ekkor még liberális zászló alatt politizáló miniszterelnök szűknek találva térfelét, kinézte magának a konzervatív polgári pártok eszmei területét. Elkezdte módszeresen ledarálni az e térfélen működő pártokat. E politikai üzleti játszma eszközeiben nem volt válogatós.  Ekkor próbálta ki politikájában a megvásárlás, megfenyegetés, leszámolás és árulás használatát. A 2002-es választás megnyerését biztosra vették, hiszen választási nagygyűlésükre ismert művészek, sikeres sportolók tucatjait tudták maguk mögé ültetni, és a közvélemény kutatásokban is nekik állt a zászló. De a választást elbukták, és ez mellbe vágta a bukott miniszterelnököt.

Ellenzékbe kerülve két út állt előtte. Vagy elismerve vereségét és az új miniszterelnök jó szándékú gesztusait, konstruktív ellenzéket hoz össze, és segít az ország előtt álló újszerű problémák megoldásában (EU csatlakozás). Ekkor még tartottuk életszínvonal béli előnyünket az újonnan csatlakozott és a később csatlakozó volt szocialista országok között. De sajnos nem ezt tette. A hatalom visszaszerzése érdekében kiásta a csatabárdot, és az országot a barátokig, családig terjedő végzetes megosztottságba kergette. Az akkor még barát kollégiumi szobatárs és gazdasági szakember sikeresen tovább építhette a gazdasági hátteret. Volt pénz médiát üzemeltetni, akciókat szervezni és az állam demokratikus működését kihasználni. A politikai üzletelés ment tovább. Az új eszme a kereszténydemokrácia lett. Ennek árulóit európai és magyar parlamenti helyekkel, miniszteri és államtitkári posztokkal megvásárolva, egyházakra gyakorolt befolyását megnövelve eljutott a vidéki lakosság széles rétegeihez, ami ma is legszélesebb választói bázisát jelenti. Az akkor még működő demokratikus intézményrendszer lehetőségeit kihasználva lecsapott minden kormányzati kezdeményezésre és tétovázásra. Gyakorlatilag „béna kacsává” fokozta le a kormányt, aminek a kegyelemdöfést a világgazdasági válság adta. A 2010-es választás kimenetele nem volt kétséges, biztos 2/3-os parlamenti többséggel lépett újra a hatalomba.

Történelmi döntés előtt állt. Helyzete körülbelül olyan lehetett, mint Ferenc Józsefé a világosi fegyverletételkor. Vagy a Szatmári Békéhez hasonló megbékélést hoz létre, vagy a megtorlást és a teljes legyőzöttséget mélyíti el. Ferenc József rosszul döntött és kinyitotta Trianon lapját. Az újra hatalomba került miniszterelnök is rosszul döntött. Shakaspeare-i hasonlattal élve ekkor határozhatta el, hogy „gazember leszek”. Retrográd, egyszemélyi döntéshozatalon alapuló, üzleti szellemű kormányzást vezetett be. A megosztottság elmélyítése súlyos gazdasági hátrányt jelent, hiszen egy fél országgal nem lehet egységesebb államokkal, sikerrel versenyezni. A tehetsége meg lett volna hozzá, hogy egy a Rákóczi szabadságharcot követő, vagy a kiegyezés utáni gazdasági és társadalmi fellendülést érjen el, de tehetségét népámításra, a megszerzett hatalom megtartása érdekében könyörtelen hatalomkoncentrálásra használta. Üzletei személyes szempontból sikeresek voltak. Hozzá hű új arisztokráciát épített ki, és erős kézzel megakadályozta egy feudális anarchia kialakulását. Bár ezekből a verseny nélkül született oligarchákból sosem lesznek Széchenyi-ek, vagy Batthyány-ak. Az ország szempontjából üzletei kudarcosak. A baltás gyilkos eladása, a külügy baklövései meglehetősen kedvezőtlenek az ország megítélése szempontjából. Pénzügyileg bukás a keleti nyitás, vállalhatatlanul kockázatos az orosz atomerőmű építés (látott valaki orosz árukat a boltok polcain?), drága ajándékot adunk a kínaiaknak vasút formájában, és sikerült leküzdenünk magunkat az EU második legszegényebb országává.

Nemrég egy verőfényes, havas időben kirándulást tettünk a dunántúli dombokon, és átmentünk Felcsúton is. 2009-ben volt dolgom a faluban, úgyhogy össze tudtam hasonlítani a látható kinézetet a maival. A fejlődés káprázatos. A sok fatornyos építmény különös hangulatot teremt a falu körül. Bicske felé tovább haladva és visszatekintve a verőfényes havas tájba elhelyezkedő fatornyos falura, II. Lajos bajor király neuschwansteini kastélya jutott eszembe, mint az öncélú esztelen pénzpazarlás emlékműve. Aztán beérve az alig pár kilométernyire lévő bicskei szegény negyedbe az jutott eszembe, hogy azt az irdatlan mennyiségű pénzt másik 3000 település alapvető beruházási szükségleteiből vették el.

És mi lesz a NER után, ha egyszer felébredünk? Vissza kell térni a demokratikus működéshez. Olyan rendszert kell megvalósítani, ahol a többféle ideológiát preferáló polgárok nem kiszorítják egymást, hanem a demokratikus úton kitűzött célokat együttműködve megvalósítják. Hiszen nincsenek vegytiszta ideológia szerint cselekvő emberek. Nagy szociális programokat vittek végbe konzervatív politikusok, és kemény megszorításokat hajtottak végre szocialista kormányok. Még a miniszterelnökben is maradt valami liberális, hiszen a pálinkafőzés szabadsága nem más, mint liberalizmus.

Kapcsolódó: Egy nagyon igazságos választási rendszer

2019.01.19.

A bejegyzés trackback címe:

https://egynagyonigazsagosvalasztasirendszer.blog.hu/api/trackback/id/tr3314571770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

röf 2019.01.20. 09:43:22

"Sikerült leküzdenünk magunkat az EU második legszegényebb országává."
Egyáltalán nem meglepő, de ez hazugság.
A többiről:
A komlibbantak a MIG-29 helyett F16-ot vettek volna. (Akkorra már segget váltottak)
Orbán őszintén soha nem volt liberális, csak berakták ebbe a dobozba.
Gazdagodás? Ne vicceskedjetek már.... Gyurcsány, Kóka, Kapolyi.... hozzájuk képest nyeretlen kétéves.

rallus 2019.01.20. 10:03:07

Ez az írás pontosan fordítottja a "Sztálin elvtárs rövidített életrajza" című munkának. Remek érvanyag lehetne a kocsmákban hőzöngő sorsüldözötteknek, ha olvasnának néha...
Nem dicséretnek szánom, de Dr Kende Péter körmönfontabban tudott rágalmazni...

nemecsekerno_007 2019.01.20. 10:07:12

Nem unjátok még ezt a síránkozást? Gondoljátok, hogy ebből lehet erős gazdaság vagy társadalom?

180 író írt alá egy petíciót amiben a legújabb üdvöske mellett állnak ki.

180 író van Mo.-on???!!!!!! Inkább technológiai startup cég lenne ennyi minden megyében, nem író....

.... és ti beszéltek szegénységről??!!

Jakab.gipsz 2019.01.20. 10:09:10

T. Mátraházi !

Könnyen leellenőrizhető hazugságokat, miért írsz le ? És mi lesz a NER után, ha egyszer felébredünk?

Már felébredtünk, a neoliberális agy zsugorítás és a társadalmi tudat módosítás helyett.

Vissza tértünk a keresztény demokráciához és számon kérjük rajtatok a protestáns etikát. Ennyi.

Lehet még egy kicsit ajvékolni, libbsikéim, tegyétek nyugodtan , mert csak annyit értek el, hogy önmagatok alatt vágjátok a fát.

A Magyar nép türelmes de nem hülye, na jó (prűd és konzervatív) .

ksanya 2019.01.20. 10:13:25

ahogy mondani szoktak: a kuyta is jodolgaban veszik meg...na most pont ez igaz az ellenzekiekre is..nem tudnak magukkal mit kezdeni...dolgozni meg nem ohajt senki..ugy nehez..konnyebb lenne pofazni es pent kapni erte.. iphone bezzeg jut minenkinek...amugy szerinted ki a legszegenyebb orszagaz eu-ban? Romania, Bulgaria?? illetve mi alapjan szamitjak azt ki??

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.20. 10:26:54

@nemecsekerno_007: Ebből a kárpát lepratelepből soha nem lesz erős ország. Méghozzá a mérhetetlen megosztottság miatt. Vannak akik mérhetetlenül rühellik orbánt, ők a többség, és vannak akik mérhetetlenül istenítik. Ők a nemzet egynegyede. No el lehet képzelni mi lesz egy olyan országból, ahol egy szűk kisebbség uralkodik a többségen. No, egyszóval nem irigylem, aki a rühellők közül mégis úgy dönt, marad. Ők lesznek ugyanis az elnyomottak.

nemecsekerno_007 2019.01.20. 10:31:22

@szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi:

Kifogáskeresés, ebben jók vagyunk. Ha valamiért lepratelep ez a hely, akkor ez az....

de rúgózzatok csak tovább, a karaván meg halad...

enrikokaruszo 2019.01.20. 10:55:10

@szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi: te valóban ilyen egyszerűen képzeled: orbánt dicsőíteni/orbánt gyűlölni...pedig a választóvonal másutt húzódik...de ez a vonalon alulról nem látszik

inteligencs elenzeki 2019.01.20. 11:11:53

"és sikerült leküzdenünk magunkat az EU második legszegényebb országává"

Mert ?

midnightcoder2 2019.01.20. 11:15:48

@szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi: " Vannak akik mérhetetlenül rühellik orbánt, ők a többség, és vannak akik mérhetetlenül istenítik. Ők a nemzet egynegyede."

Ha ez így lenne, akkor az ellenzék szarrá verte volna Orbánékat a választásokon, és nem egy-kétezres "tömegtüntetéseket" tudnának csak produkálni, és azt is úgy hogy bevonják a szagszervezeteket is.

Jakab.gipsz 2019.01.20. 11:18:39

@szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi:

Van egy javaslatom a számodra véleményem szerint: Eljött az ideje annak, hogy"Ebből a kárpát lepratelepből" Ákos barátod után elballagni.

Csöpi, irány Kanada, de csak azért, mert e szövetségesünknek a rossz nyelvek szerint " a kanadaiaknak, pocsék a sörük".

inteligencs elenzeki 2019.01.20. 11:23:05

@szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi:

"Vannak akik mérhetetlenül rühellik orbánt, ők a többség, "

Figyu, ehhez képest már harmadszor nyert a Fidesz kormány. (Ne gyere itt nekem a f.szságokkal a választási körzetek átrajzolásáról. Addig a ballibáknak lejtett a pálya, hát átrajzolták. (Az én első dolgom is az lett volna)) A választók egy része meg úgy van vele, hogy fikázza ugyan ezeket, de tudja, hogy nincs jobb alternativa. Hát szépen otthon marad a választások alatt, hogy aztán mehessen másnap a kocsmába tovább fikázni ZOrbánt.

"és vannak akik mérhetetlenül istenítik. Ők a nemzet egynegyede. "

Hol látsz te itt olyan kommentet, ahol istenítik Orbánt te retardált.
Valóságtól elrugaszkodott kreált világban éltek. Ott is maradtok, a jelek szerint.

midnightcoder2 2019.01.20. 11:25:39

@Comte de Gippaud: Azért érdemes megnézni az ezzel kapcsolatos grafikonokat:

https://www.google.hu/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&hl=hu&dl=hu#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ne_con_prvt_pc_kd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:HUN:ROU:SVK:POL&ifdim=region&tdim=true&hl=hu&dl=hu&ind=false

Orbánék csak azt vitték tovább amit 2010-ben örökül hagytak a szocik. Amúgy szép is az, amikor azok akik évtizedekre szétbaszták a magyar gazdaság lehetőségeit, nyávognak hogy miért is vagyunk a béka segge alatt. Esetleg talán mert oda manővereztek minket amikor két ciklus alatt megduplázták a GDP arányos államadósságot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.20. 11:29:02

De mi a valóság? Az egyes kelet-európai között alig van eltérés életszínvonalban. Továbbá Mo. nem a 2. helyen van hátulól számítva, hanem az 5. helyen.

MACISAJT1 2019.01.20. 11:44:37

@röf: ""Sikerült leküzdenünk magunkat az EU második legszegényebb országává."
Egyáltalán nem meglepő, de ez hazugság."

Naná hogy ótvar hazugság, de hát ezért jelenik meg az index címlapon..:P

"A többiről:
A komlibbantak a MIG-29 helyett F16-ot vettek volna. (Akkorra már segget váltottak)"

Bizony. Ráadásul évek óta a sivatagban rozsdásodó használt F16-okat...
Miközben a svédek gazdasági kompenzációt kínáltak Jellemző, hogy a ballibák ezt nyom nélkül elköltötték:

És még valami: kormányra kerülésükkor a ballibák azonnal módosították a Gripen szerződést. Két száz milliárddal drágábbra. Mert -szerintüll- feltétlenül szükség volt levegőben utántölthető Gripenekre.
Jelzem, azóta egyszer sem került sor ezek használatára, még nem kellett Burundit bombázni..:P

Danubius 2019.01.20. 11:45:46

@maxval balcán bircaman: a valóság az hogy Romániában 250 nettó az asszisztens fizu, a szakorvos meg 700000 forintnyi nettót visz haza. Fel kéne már fogni hogy Magyarország (amit hagyott Trianon belőle) egy durva szekény ország : nincs vízerőmű, nincs gáz/kőolaj, nincs tengerünk. A tudásba kellene fektetni egy ilyen csóró országban. a többit tudod

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.20. 11:59:43

@Danubius:

De mi a valóság?

Átlagbér (nettó) RO-ban: 502 euró
Átlagbér (nettó) Mo-on: 710 euró
Átlagnyugdíj (nettó) RO-ban: 241 euró
Átlagnyugdíj (nettó) Mo-on: 369 euró
Minimálbér (bruttó) RO-ban: 440 euró
Minimálbér (bruttó) Mo-on: 464 euró

ostvan2 2019.01.20. 12:04:48

Egyetértek azzal, hogy arról kellene beszélnünk, mi legyen a NER után. Mi legyen az Alaptörvény nevű valamivel? Milyen mértékben avatkozzon be az állam (a kormány) a polgárok életébe? A hatalmi ágak egyensúlyát hogyan kell-lehet helyreállítani? Stb.
Kérem, tegyetek javaslatokat!

midnightcoder2 2019.01.20. 12:06:59

@Danubius: Hiába fektetsz a tudásba, ha a milliókért kiképzett embered az első adandó alkalommal elhúz nyugatra a 4x-es fizuért.

Visceroid 2019.01.20. 12:09:26

"Sikerült leküzdenünk magunkat az EU második legszegényebb országává."

Még nem. Persze ami késik, nem múlik. Romániában hatalmas a potenciál, csak Csau bácsi hagyatéka nehezen múlik. Persze addig is örülhetünk neki, hogy mi oda tartunk, ahonnan ők jönnek! Éljen Viktor!

morph on deer 2019.01.20. 12:12:18

@röf:
“A komlibbantak a MIG-29 helyett F16-ot vettek volna. (Akkorra már segget váltottak)“

Meg a hadügyért felelős valamennyi hozzáértő is, beleértve a hadügyminisztert.
Csak ugye a Gripenekkel járt 8 milla “jutalom” dollárban, ami sokat “segített” a döntésben.
Így aztán a viktor jobbnak látta, ha az országot a svéd belföldi légvédelemre fejlesztett, csak svédül tudó, nem NATO kompatabilis hépekkel szerelik fel...
Ezért volt kénytelen később a Medgyesy még egy csomót rákölteni, hogy ha már vannak Gripenek, akkor használni is lehessen őket, - így kaptuk a nemzetközi változatot.

Ez véletlenül olyan téma, ami első naptól érdekelt, minden anyagot összeszedtem róla, szóval kérdezz nyugodtan. :)

inteligencs elenzeki 2019.01.20. 12:15:51

@Danubius:
"a valóság az hogy Romániában 250 nettó az asszisztens fizu, a szakorvos meg 700000 forintnyi nettót visz haza."

Romániában gyanítom nem olyan izmos a hálapénz rendszer. Ezért tényleg meg kell fizetni a dokikat, hogy ne tiplizzenek le.
A másik, meg nagyon csalóka a jövedelmek figyelése, ahogy a fogyasztásé is. Mondok egy példát, van egy turisztikában érdekelt vállalkozásod. Nyilván, a napi háztartási cikkeket ennek kontójára szerzed be, és nem magánemberként. A fizudat is megoldod inkább okosba.
Nekem akkor esett le, mikor kijött itt valami kimutatás arról, hogy romániában nagyobb az egy háztartásra eső fogyasztás, mint Magyarországon, és Horvátországban.
Aztán kimész romániába a kárpátokon túlra, és ledöbbensz a nyomort látva. Meg szétnézel itt b.meg, fullig tömve a nagy bevásárlóközpontok, a falvak meg magasan rávernek dizájnban a románokra.
A Horvátok úgyszintén.
A ti módszeretek az, hogy bogarásszátok a statisztikai adatokat, és ahol hátrányosabb (vagy a körülmények figyelembe vétele híján hátrányosnak tűnő) adatra bukkantok, egyből kicsapjátok a hisztit, "MEGVAN !!! ZORBÁNÉK CSŐDBEVITTÉK ZORSZÁGOT !!!"
Egy dologról azonban megfeledkeztek. Az emberek nagy része emlékszik még a balliba elqrásra. Érzik, hogy most egyszerűen jobb. Lesz.rják, hogy milyen kétes értékű részadatokat szartok ide.

freemanowe 2019.01.20. 12:20:46

LoL...mindig ugyanazok a nevek vitatkoznak ugyanazokkal a f#&@*ágokkal példálózva. Nem unjátok még? Vagy ha ezért estleg bért kaptok, nincs néha valami "szakmai" továbbképzés? Még a nagyfőnöknél is időnként frissülnek a hazugságok, lefele nem csorog semmi?

morph on deer 2019.01.20. 12:23:24

@MACISAJT1:
“Mert -szerintüll- feltétlenül szükség volt levegőben utántölthető Gripenekre.”

Mert szerintük nem a svéd helyijáratos gépek kellenek egy NATO tagországnak!

Amiket a viktor megvett jattért, azok a feleslegessé vált svéd haderőnek épített gépek voltak. Azon túl, hogy svédül beszélt a gép - minden jelzés, felirat,, stb. - a kommunikációs rendszere nem volt NATO kompatibilis, nem rendelkezett barát-ellenség felismerő rendszerrel, a fegyverzet egy részét nem lehetett rá felszerelni, meg ilyen apró LUXUS problémák voltak vele...

Magyarul: csak arra nem voltak alkalmasak, amire orbán megvette őket!
De azért adtak $8 milla jattot, hogy ez ne legyen gond a kedves vevőnek...

röf 2019.01.20. 12:41:16

@morph on deer:
Nem vonom kétségbe hozzáértésedet (megjegyzem én sem vagyok Gripen-párti), de fejtsd ki akkor, mi lett volna az optimális megoldás... mert hogy a rothadó F16 a korabeli fedélzeti elektronikájával nem az, abban biztos vagyok....
Uncsi, hogy mindig mi vagyunk a szpott fsz rosszabbik végén... a szemetet szíveskedjenek a MÉH-ben leadni....

konrada 2019.01.20. 12:44:26

@freemanowe:
Aham...
Szóval úgy kell frissnek lenni, hogy naponta váltogatni kell a nicknevet - ahogy te csinálod - és dől a lé.
Te tudod, te vagy a profi...

Jakab.gipsz 2019.01.20. 12:49:19

@morph on deer:

Höröghetsz annyit amennyit csak a szádon kifér, a lényegen nem változtat.

A NER , mint kezdeti lépés a modern keresztény demokrácia felé, működő képes, konstrukciót eredményezett: Harmadszorra 2/3 ad.

Imitt amott jócskán hibás a NER is, majd kijavítjuk, a javítást viszont nem bízzuk a sátánfajzat globalista Soros, nyitott társadalmat vizionáló csőcselékére.

Jakab.gipsz 2019.01.20. 12:51:39

@freemanowe: Légyszi segíts ki , minek a rövidítése a LOL- ... ?

Etniez 2019.01.20. 12:58:19

@nemecsekerno_007: a karaván halad, de nyugdíjra nem futja a nagy haladásban? :)

Etniez 2019.01.20. 13:01:31

Szokás szerint itt tobzódik az összes fidesztálib.
A posztolónak: tényleg óriási a megosztottság, ez egyértelműen a fidesz politikájának.
Nem vitatkoznak, nem meggyőznek. Eltakarítanak, ha útba kerülsz.
Ha megy akkor szóval, ha nem akkor tettekkel, felhasználva az állami szerveket. Pont mint a kommancsok vagy a nyilasok. Soft diktatúra van otthon, kíváncsi vagyok hogy ér majd véget. Békésen vagy dühösen.

ubermeister 2019.01.20. 13:02:43

A statisztika helyett inkább hiszek a tőke számításának, ha pedig a Nestlé leépíti a Romániai betanított munkát és Magyarországra telepíti az jól mutatja hol vannak a fizetések a románokhoz képest (Innen szállítani a román piacra biztosan nem olcsóbb mint helyből)

Etniez 2019.01.20. 13:03:16

@MACISAJT1: igen, az EU stat hazugság. Nektek minden hazugság, ami kényelmetlen.

Etniez 2019.01.20. 13:04:44

@ubermeister: Pontosan. Magyarországon olcsóbb a munkaerő, mint a románoknál, itt tartunk.

freemanowe 2019.01.20. 13:13:34

@Jakab.gipsz: hangos felnevetés ("laughing out loud")

szepipiktor 2019.01.20. 13:20:40

Nem meglepő, hogy a blog,hu címlapjára kiengedett írások kizárólag úgy tekintenek hazánkra, hogy van a fidesz = NER és vannak pici, együtt sem számottevő balos és neoliberális ellenzék.
És kizárólag egy lehetséges számukra:
Ha megszűnik a NER, akkor az ő seggeik kerülnek a húsosfazékhoz.
.
Hát nem!
A NER, a fidesz közvetlenül nem kapcsolható a feltételezett végjátékhoz.
Hasonlóan káros volt hazánknak az antalllllll és a medgyesi-gyujcsány időszak. Ahogy a késői szdsz liberálisnak nem tekinthető kóka, gusztos, retkes csapatának tevékenysége is nemzetrombóló tettekkel garárdálkodott.
Szóval a NER vége, a végső bukás önmagában nem a fideszé, hanem a komplett magyar politikai eliíté és az őket kiszolgáló, kollaboráns újságíróké, médiáé, bloggereiké!
.
Gondolkozzen el a szerző, és rettegjen!
Ha a fideszesek megteszik a ma még nem látható lépést és belülről raknak rendet, akkor a passzív 1/3-ad (ami már nagyobb, mint az ellenzék összesen) fele aktiviázlódik, hiszen ma orbán és szabadcsapata a gond, nem pedig egy magyar, polgári világkép, irány.
És az már bőven társadalmi többség lesz, az ellenzék meg megy végre oda, ahova való. KUKA!
Sajnos sem a fideszes rendrakás, sem pedig egy hiteles ellenzéki mozgalom nem látható a közeljövőben, így bekövetkezik - döntően az ellenzék 2018-as választások előtti ocsmány veszekedésének köszönhetően - az ország végső pusztulása, kiürülünk, a tehetségek elmenekülnek és csak reménykedhetünk, hogy nem lesz megint vasfüggöny, szovjet társállamiság és pirosútlevél.
Sajnos az ellenzék ma sem tesz semmit a zuhanás ellen, elvan a saját pici pecsenyéinek a sütögetésével, nekik sem kell az ország, a nemzet. Ami nem meglepő, hiszen sem a baloldal, sem a szektások nem ismerik a haza fogalmát.

freemanowe 2019.01.20. 13:22:34

@konrada: akkor légyszi segíts ki, mi is a többi nicknevem? A "nagy adatbázisban" ki tudod keresni kiről mit tart nyilván a "hivatal". (De hogy segítsek a "nyilvántartásnak": a disqus-on kívül mindenütt ezt a nevet használom jópár éve, így bármilyen más adat hamis - bár ez még egyik oldalt sem tántorította el attól, hogy tényként kezeljen bármit.)

renaultfan 2019.01.20. 13:24:37

Szép napot Mindenkinek! Azért egy dolog érdekelne, de őszintén: azok a kedves posztolók, akik szerint hasít az ország, a ballibek hazudnak, Gyurcsány mindent elk...t, azoknak eszébe jutott a nagy mantrázást követően, hogy mi lessz a gyerekükkel? Ha csaknem valamennyi NER-közeli, akkor esetleg vidékről hogyfog bejutni az egyetemre? ( Már ha lessz még egyetem ). Vagy abban reménykednek, ami a 8 mérföld című filmben Eminem módra pakolja a lemezeket a présbe, aztán majd csak lessz belőle rap-sztár? Csak szólok. erre vajmi kevés esély van. A legvalószínübb forgatókönyv az, hogy vmelyik autógyárban dolgozik 3 műszakban, túlórázva agyig egy új modell bevezetésekor. Vagy mehet Mészáros valamelyik földjére napszámosnak. Nagy karrier, királyság. Kiváncsi lennék, mikor töritek össze a tükröket a lakásban, ha gyereketek esetleg kérdőre von...?

konrada 2019.01.20. 13:30:17

@Etniez:
A cseheknél, szlovákoknál, lengyeleknél meg még kisebb, hiszen oda meg tőlünk vitték ki édesipari gyártást.

... ez aztán logika. Van akváriumod? ;)

konrada 2019.01.20. 13:32:20

@freemanowe: aha. Akkor te az olvasó osztályról vagy... ;)

Populista Pista 2019.01.20. 13:46:23

A rendőrség rátette a kezét Portik Tamás fél teherautónyi hangfelvételére, és ezzel bizony nagyon kellemetlen dolgok kerültek elő a kilencvenes évek szoci valóságáról. Például kiderült hogy Gyárfás mostani zsarolója volt az elnöke a MSZP jótékonysági tagozatának, helyettesét és ügyvédjét pedig Hagyó Miklósnak hívták.

Nem csupán egyedi jelenségekről, hanem az MSZP gazdasági hatalomépítéséről van szó. Gyakorlatilag benyelte őket a maffia úgy, hogy a kontroll a maffiózók kezében maradt, akik kihasználták, kiszipolyozták a pártot. Aztán most egy fillért sem csorgatnak vissza ebből, ezért van legatyásodva a MSZP. Hol vannak már azok a szép szőke olajpénzek?

A Fidesz egészen máshogy fogott neki a gazdasági hatalomépítésnek, az idő ebben is őket igazolta. Kell most gyorsan egy fideszezés, hogy az elkövetkező hónapok kellemetlen híreit parírozni lehesse.

morph on deer 2019.01.20. 13:49:01

@röf:
“szemetet szíveskedjenek a MÉH-ben leadni....”

Az nem szemét volt, csak éppen egy másik modell. A svéd honvédelem megrendelt 105 gépet, de közben az oroszok feldobták a bakancsot mint SzU, és kiderült, hogy cirka 65 gép felesleges.

Annak a sorsa vagy a bontó lett volna, - hogy ne verjék le a saját áraikat - vagy meg megpróbálták elsózni, mindenféle bónusz csomagokkal. Volt ahol a gyártás egy részét helyezték ki, nálunk az összeg befektetését igérték meg.
Ott pár komplett üzemet zártak be amiatt, mert pl a porszívók meg a fridzsiderek gyártását áthozták ide. Volt is öröm...

Az meg eléggé ismert, hogy nálunk a döntés az utolsó pillanatban született úgy, hogy négyen összedugták a fejüket.
Miután fejben szoroztak, kihirdették a győztest.
(Mondjuk az, hogy a Gripenekről addig csak azt lehetett tudni, hogy szivesen lezuhannak, meg hülyeségeket szoktak jelezni néha, és katapultál a pilóta, meg ilyesmik, az nem volt gond. A zéró combat experience - azaz addig soha nem szerepeltek éles bevetésen - ugyancsak nem zavarta a négy döntéshozót.)

Az a négy ma is a (kormány) csapat tagja.
A nyolc millát öt magyar kapta egy sváci magán pénzintézet közreműködésével, na meg a plusz egy fő segítségével, - aki már nem aktív tagja a csapatnak.
Ez csak összefoglalás, mert amúgy egy kissebb regény is lehetne.
Dokumentumfilm már készült, - három vagy négy részben, miven nem csak nálunk zajlott a történet, - de nem hiszem, hogy lenne magyar TV amelyik műsorra tűzné.

A repülőgépekkel egyébként ma már nincs gond, mert ezek a Gripenek már nem azok, amiket viktorunk oly ügyesen megvásárolt, szóval nem a Gripennek van a baj.
Az igazi baj az, hogy az “orbán és tsai” vállalkozás még mindig ugyanazokkal a célokkal és módszerekkel működik, csak most már pár nagyságrenddel feljebb, és lényegesen nagyobb gyakorlattal.

Na de valahol el kellett kezdeniük, ezt igazán meg lehet érteni, nem? :(

morph on deer 2019.01.20. 13:54:48

@renaultfan:
“akkor esetleg vidékről hogyfog bejutni az egyetemre?”

Hát repülővel. Azzal ér oda Bécsbe, Londonba, Párizsba a leggyorsabban...

Etniez 2019.01.20. 13:59:56

@konrada: vitték. Múlt idő. Most meg hoznak. Jelen idő.
Ne okoskodj, ha nincs mivel.

renaultfan 2019.01.20. 14:01:37

@morph on deer:
Végül is... Akkor majd leszállópályákat építünk a nagyobb városok mellé... van olyan értelmes mint a stadion... nagyjából annyi értelme is lenne... elsőnek természetesen a kisvasút mellé, legalább meglenne a kihasztnáltság ;-))

morph on deer 2019.01.20. 14:02:04

@midnightcoder2:
“Hiába fektetsz a tudásba, ha a milliókért kiképzett embered az első adandó alkalommal elhúz nyugatra a 4x-es fizuért.”

Hát, ha olyan hülye, hogy nem áll be valahová focizni is, akkor meg is érdemli!
Mert ha tisztességesen focizna, akkor sokkal többet kereshetne mint bármelyik professzor, mérnök, tudós, meg a többi hasonló jöttment...

Legyen a foci az első, és majd hobbyból kutathat meg feltalálhat, vagy bánomisén, de a nemzetthy focializmus a legfontosabb, ezt tudomásul kell venni!

Szóval nem rinyálni kell kérem, hanem focizni, “és a haza fényre derül” - mondta nagy költőnk, Tiborz István...

Etniez 2019.01.20. 14:08:15

@Populista Pista: te ilyen nagy mesélő lehetsz :)

ubermeister 2019.01.20. 14:19:19

@konrada

Nem elég hogy amire hivatkozol múltidő, de azt is elfelejted hogy azt a gyártást vitték el ami a cseh, szlovák, lengyel piac mellet a magyart is ellátta. Azaz egy 50 milliós piachoz közelebb vitték a termelést, még a romániai gyár messzebb került a piactól, mert ide alig gyártott!

midnightcoder2 2019.01.20. 14:43:04

@renaultfan: "Ha csaknem valamennyi NER-közeli, akkor esetleg vidékről hogyfog bejutni az egyetemre?"
Ezt nem értem. A Patás titokban felszámolta a vidéki felsőoktatási intézményeket ? Vagy a tömegközlekedést tette a földdel egyenlővé ? És ennek mi köze ahhoz, hogy igen, kb. minden makrogazdasági statisztikai szám szerint Fletóék idején sikerült bemanőverezni az országot a béka segge alá. Eleve, lehet azzal jönni, hogy az utolsók között vagyunk az EU-ban, de azt azért látni kell, hogy a legcsóróbb régi nyugat-európai tagországok, Pl. a görögök, olaszok, spanyolok, portugálok stb. is messze jobb számokkal indultak mint mi. Azaz a mi pozíciónk mindenképp a béka segge alatt versenyző ex-szocialista régióban van, azon belül pedig bizony a szocik alatt kerültünk az aljára. Akkor előztek be Pl. a szlovákok is. Ettől persze nyilván csinálhatnák Orbánék jobban is, lophatnának Pl. kevesebbet, de a kormányzásuk közel sem akkora katasztrófa az országra nézve mint a szociké volt.

midnightcoder2 2019.01.20. 14:46:37

@ubermeister: Ehhez azt kellene tudni, hogy egyrészt mi volt a gyár eddigi piaca, másrészt mik a cég szándékai. Lehet Pl. hogy egy régióból akarják az egész területet ellátni. Azt viszont még egy balliba sem igen gondolhatja komolyan, hogy idehaza olcsóbban találnak melóst mint a románoknál.

midnightcoder2 2019.01.20. 14:50:59

@morph on deer: "Mert ha tisztességesen focizna, akkor sokkal többet kereshetne mint bármelyik professzor, mérnök, tudós, meg a többi hasonló jöttment..."

Ez igaz. Nem hiszem, hogy sok olyan professzor lenne Európában aki megkeres évi 31 millió eurót mint Ronaldo a Juventusnál.

renaultfan 2019.01.20. 14:55:15

@midnightcoder2:
Szóval szerinted, ugyanolyan esélyekkel indul egy vidéki gimnazista az egyetemre,mint mondjuk 10-15 éve? Akkor ezek szerint ha Blanka felvételizik, és ha megvan a pontszáma, simán felveszk... Hajrá optimizmus! A másik; nem gondolod, hogy most már eléggé kellemetlen még mindíg a Fletóra fogni mindent? Hány évük volt rendrakásra Orbánéknak? Mennyi pénzük volt a rendeakásra Orbánéknak? Mekkora támogatottságuk volt a rendrakásra Orbánéknak? Szted ez a kormányzás nem katasztrófa? Ilyen háttérrel? Akkor micsoda? Mert ha szerinted sikersztori, akkor azt kell mondjam, fuss neki mégegyszer. Ne legyél már a többiekkel együtt bólogató kutya a Zsiguli hátuljában...

Etniez 2019.01.20. 14:59:48

@renaultfan: ne aggódj, sok fideszesnek még mindig hivatkozási alap a Gyurcsány-korszak. 2008-ban mondott le... 2019 van.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2019.01.20. 15:00:45

@akik _kételkednek_abban_hogy_magyarország_európa_MÁSODIK_LEGSZEGÉNYEBB_állama:

a háztartások életszínvonalának kifejezésére alkalmasabb, egy főre jutó tényleges egyéni fogyasztást (AIC) tekintetében "Luxemburg az első az uniós átlagot 100 százaléknak véve 132 százalékkal, Németország a második (122%) és Ausztria a harmadik (117%). Az utolsó Bulgária (54%), a második leghátsó helyen Magyarország és Horvátország áll (62%)."
hu.euronews.com/2018/12/14/masodik-legszegenyebb-magyarorszag-az-eu-ban

renaultfan 2019.01.20. 15:09:24

@Etniez:
Igen...De ez a legszomorúbb az egészben. Sajnos mindíg beigazolódik, hogy először a fejekben kellene rendet rakni...

S. Baldrick 2019.01.20. 16:01:00

@szorokin: Nem tudom, hogy ebbe a mutatóba beszámították-e a hitelből történő fogyasztást. Bár szerintem az sem módosítana jelentősen az "erős és büszke" Magyarország teljesítményén. De sebaj, legalább 2026-ban lehet azzal kampányolni, hogy 20 év múlva utolérjük Szlovákiát!

midnightcoder2 2019.01.20. 16:54:58

@renaultfan: Nem tudok olyasmiről, amitől ne ugyanolyan eséllyel indulna. Akár a Blanka is, bár azzal az IQ-val max. valamelyik könyvtár-büfé szakra. Fletóra fogni pedig kellemetlen, de akkor is ő kúrta el. Orbánék sem javítottak a helyzeten, de legalább nem rontottak olyan látványosat mint a szocik. Annyira sok mozgástere nincs ennek az országnak, nyersanyagok/energiahordozók nincsenek, saját gazdaság a szocializmus és a gengszterváltás nevű szabadrablás után alig épült, a multik vannak és a munkaerő amit el lehet adni nekik. Itt annyira látványosat javítani hirtelen nem lehet, a legtöbb az amit el lehet érni, hogy ne csesszük el. És ez az, amit Fletóék nagyon nem jól csináltak, és ez az amiért a polgár nem akarja visszaengedni őket a hatalomba, akár olyan áron is, hogy Orbán marad. Mert hogy ő a kisebbik rossz. Az ellenzék pedig a seggét a földhöz verheti, a szocik és a DK jelenleg megkerülhetetlenek, ugyanakkor ez hosszú távra biztosítja hogy Orbánt ne lehessen lecserélni senkire.
Az ország egyetlen esélye az lenne, ha ez a két formáció egyszer és mindenkorra megszűnne. De ennek esélye sincs, így viszont Orbán a miniszterelnöki székből megy nyugdíjba, vagy viszi el a végelgyengülés.

midnightcoder2 2019.01.20. 16:58:26

@S. Baldrick: "De sebaj, legalább 2026-ban lehet azzal kampányolni, hogy 20 év múlva utolérjük Szlovákiát"

Ami ugye annak a csipet-csapatnak az országlása alatt húzott el mellettünk látványosan akiket ma DK-nak és MSZP-nek hívunk. A Patásra sok rosszat el lehet mondani, de a fontosabb makrogazdasági adatokban azóta nagy vonalakban együtt mozognak a grafikonjaink a szlovákokkal, csak annyival alacsonyabb bázissal ahová a Fletóék idején kerültünk.

renaultfan 2019.01.20. 17:08:20

@midnightcoder2: Felesleges köpködni Blankát. Mindössze annyit tett, hogy mindenki számára érthetően fejezte ki azt, amit nagyon sokan gondolnak. Úgy is mondhatjuk, hogy közérthetően. És ez sztem IQszint független. Valóban, hirtelen gyors fejlődést nem lehet produkálni, de 8 év távlatából, ilyen hátszéllel nem biztos, hogy a Mercedes gyár lenne a legnagyobb eredmény amit fel lehetne mutatni. Ha máshova csoportosít, és kevésbé nyilvánosan lopnak, akkor is a miniszterelnöki székből menne nyugdíjba. Mindössze annyi lenne a külömbség, hogy esetleg nem utálja őt egy ország. De úgy látszik, ez érdekli a legkevésbé. Bele lehet kerülni úgy is a történelemkönyvekbe, hogy nem ő a legkártékonyabb miniszterelnök.

renaultfan 2019.01.20. 17:11:39

@midnightcoder2: Tényleg még mindíg a Fletóék... ezt nem hiszem el. De most már 2019-ben is jogos a kedvenc jelszavatok: " azelmultnyolcév " Kiváncsi leszek, ha Soros meghal, akkor mi lessz...?

midnightcoder2 2019.01.20. 19:16:21

@renaultfan: Blanka egy szerencsétlen hülye akinek sikerült bemanővereznie magát egy elég kínos szituációba. Most pár napig ő a baloldal hőse, utána pedig egy életen át ő lesz az, akinek már 18 évesen is országos hírnevet szerzett a mocskos szája. Mert ha nem útszéli stílusban mondja el amit elmondott, kb. a lőtéri kutyát nem érdekelte volna.

Igen, azzal én is egyet értek, hogy Orbánék lehettek volna sikeresebbek. Ugyanakkor sajnos az alternatíva bizony Fletó és csapata, így nézve viszont már nem is olyan rosszak. Az a 8 év eléggé kimerítette a katasztrófa fogalmát. Azóta kb. együtt mozgunk a trendekkel, de akkortájt a környező országok, különösen a szlovákok látványosan voltak jobbak mint mi. Az a baj, hogy alapvetően elég szar itt a helyzet, nagyon kicsi a mozgástér, ezért aztán ha valaki hibázik, akkor azt nagyon nehéz korrigálni. Olyan ez, mint ha lenne egy csóró család akinek van úgy havi 150 ezer bevétele, amiből 140 el is megy kajára és rezsire. Aztán apuka elmegy a kaszinóba, és csinál két milliós adósságot, amit mondjuk havi 20 ezer forintos részletekben kell törleszteni. Hiába kapja meg ezek után anyuka a kassza kulcsát, ebből a helyzetből nem könnyű kimászni, és még 8 év múlva is nyögik amit apuka elcseszett. Nincs is ezzel semmi baj, amíg apuka nem kezd el amiatt reklamálni, hogy anyuka milyen szarul kezeli a családi kasszát, mert hogy semmire nincs elég pénz.

élhetetlen 2019.01.20. 19:35:57

@midnightcoder2: Igazad van. Nem kell a tudásba fektetni. 8 általánossal be kell fejezni az oktatást, és addig sem szabad idegen nyelvet oktatni alapfokon sem, és itt maradnak az emberek. Igaz, az sem fordulhat majd elő, hogy a jól képzett szakember akár családi okokból itthon marad, mert nem lesz olyan. Sikeresen megoldottad a problémát.

renaultfan 2019.01.20. 19:45:12

@midnightcoder2: Ez tévedés. Nagyjából így beszél az utca embere. Félreértések elkerülése végett az átlagemberre gondoltam. Beszélgessél csak el az utcán. Nagyjából hasonlókat fogsz hallani. Talán még a hangnem is hasonló.

Csakhogy miután apuka bedöntötte a családot, akkora bevételhez jutott amiből kitudta volna fizetni a tartozást. Úgyhogy a hasonlat kicsit sántít. Akkor lenne igazad, ha a krach után ugyanannyi maradt volna a bevétel. Csakhogy - és gondolom ebben egyetértünk - az átlagember számára szinte felfoghatatlan összegek felett kezdett gazdálkodni a család. Ezek után vajon ki kezeli szarul a családi kasszát?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.20. 19:58:41

@Etniez: Ezt már én is kérdeztem tőle.
Norvég nyugdíjalap meg ezermilliárd!!! dollár.
Jójó persze deagyurcsány...és szerintem még egy fránya stadionjuk sincs.

ubermeister 2019.01.20. 20:02:38

@midnightcoder2

Van két emberi akit kiraknak a lakásukból, legyenek ők Feri és Viki.
Feri tartozik a hitelezőknek 55 érmével, de van eldugva 14 érméje így összesen 41 érmével tartozik.
Viki tartozik a hitelezőknek 77 érmével, de van eldugva 43 érméje így összesen 34 érmével tartozik.
Mindketten lehetőséget kapnak az egyik hitelezőnél ahol ezután nap mint nap dolgoznak. Telik múlik az idő, és bizony jönnek az egyéb hitelezők így számot kell adni hogyan is gazdálkodtak.
Feri kapott 6 érmét ajándékba és emellett költsön kért még 28 érmét így 77 érme lett a tartozása, de a párnacihában rejtegetett 43 érmével ezt 34-re csökkentette.
Viki kapott 39 érmét ajándékba és emellett költsön kért még 37 érmét így 75 érme lett a tartozása, de a párnacihában rejtegetett 22 érmével ezt 53-ra csökkentette.
Ugyan azt az utat járták be, Feri tartozása 41-ről 34-re csökkent, még Viki 34-ről 53-ra növekedett.

Te melyikre bíznád a kassza kulcsát?

gomorra 2019.01.20. 20:04:54

@midnightcoder2: Baszd meg az anyád, mit pofázol Fletóról. Elkúrta, senki vissza nem kívánja, marha. De ép eszű ember orbángecit és véres haverjait is legalább annyira, de valószínűleg inkább még jobban meggyűlölte, mint Fletót. Mert ennek a szarnak, (orbán) volt esélye, volt 2/3-a arra, hogy valami hasznosat végrehajtson az országban, modernizáljon, de ezek a kis szarok csak a lopáson törték a fejüket, így kerültünk oda, hogy bulgárián kívül már mindenki gazdagabb nálunk, s te marha, aki soha ki nem mozdulsz otthonról, mert itt kell trollkodnod, még el is hiszed amit gazember gazdáid a mocskos szádba adnak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.20. 20:21:06

@ubermeister: Jaaj máár! Ez azért nagyon övön aluli volt neki!:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.20. 20:24:00

@gomorra: Figyelj!Bántod a viktort?Akkor rossz ember vagy!Miért nem érted?
:))

élhetetlen 2019.01.20. 20:31:12

@Comte de Gippaud: „Romániában gyanítom nem olyan izmos a hálapénz rendszer”. Jó szöveg, de azért gondold át. Hálapénzt kapnak a sebészek, szülészek, de mégis, mit gondolsz, mennyi hálapénzt kap egy patológus, vagy egy körzeti orvos? A magán praxisok. Csak, ami kivihető. Fogász, proktológus, kolonoszkópia (ez csak vizsgálat, ha gond van kórház, és kb. 70 ezer). Reumatológus. 18 eft-ér végig kopogtatja a gerincedet, megmozgatja a végtagjaidat, és legfeljebb felír egy fájdalom csillapítót. A háziorvos mehet magánba, mert szintén csak vizsgál, de, ha mind kimegy, akkor mindenkinek lesz pénze egy 15-18 ezres vizsgálatra? Ennyit a hálapénzről.
„Az emberek… Érzik, hogy most egyszerűen jobb. Itt már csak az a kérdés, hogy kit veszel emberszámba. A több kulcsos rendszerben a minimálbéres, és a jól kereső is adómentes volt a minimálbér összegéig. Igen, a jól keresőknek jobb, de ott van egy komoly réteg, akinek számít az 5-10 eft. kiesés is. Tudom, ők nem számítanak. A szuper támogatások. CSOK. Annak adunk ajándékba tíz millát, akinek már van tőkéje beugróra, és ezzel felhajtottuk a lakásárakat. Szuper ötlet. Ha építettünk volna 35 nm-es olcsó bérű lakásokat fiatal pároknak, valószínű, hogy több gyermek születne, mint a CSOK hatására. De most egyszerűen jobb, hiszen 47 ezerből is meg lehet élni.

S. Baldrick 2019.01.20. 20:52:01

@midnightcoder2: Az is megérne egy tanulmányt, hogy a Fletó- féle csipet-csapat által ide csábított külföldi beruházások (pl. Mercedes, Lego.............) mennyiben járultak hozzá a válság utáni Mo. növekedéséhez (ja, merthogy volt egy aprócska világválság is) . Nem akarom védeni a Fletó-csapatot. Elkúrták, megbuktak.
Abban igazat adok neked, hogy az 5-5 százalékért vergődő szocik és DK is akadálya egy új és tényleg baloldali baloldal létrejöttének. Valóban akkor járnánk a legjobban (baloldaliak) , ha őket beszántanánk. Különben sokáig konzerválódik a jelenlegi helyzet.

élhetetlen 2019.01.20. 21:11:46

@midnightcoder2: „A Patás titokban felszámolta a vidéki felsőoktatási intézményeket ? Vagy a tömegközlekedést tette a földdel egyenlővé ?”. Nem a vidékieket. Egyet kirúgott az országból, a Corvinust megkapta Lánczi András, (Félévenként négymilliós tandíjjal a gazdagok egyeteme lehet a Corvinus, 2020-tól pedig nem hirdetnek majd állami helyet, mindenki fizet majd, aki ott akar tanulni.), a többi egyetem pedig megkapta a kancellárokat. A matek egyszerű, kell egy terem, és egy tanár. De a biológus képzés lassan ott tart, hogy, ha boncolni akarsz, menj fogj egy békát, és hozd be, mert az egyetemnek nincs rá pénze.
És menjünk egy lépcsőfokot lefelé. Csak egy apróság. KLIK. Amíg az általános iskolák, gimik önkormányzati kézben voltak, akkor ha beázott az épület, az önkori másnap kiküldött egy szakit, és az bestoppolta. Most, levél a KLIK-nek, közben esik, és mire válasz jön, hogy kapnak-e pénzt a javításra, addig már a vakolat is leázott a falakról, és a javítás sokkal többe kerül. De nem számít, ez gazdaságos, mert egy kézben van x iskola. Mondhatnám, hogy nézd logikusan a dolgokat, de ez neked nem fog menni.

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2019.01.20. 22:14:10

Az imperialisták óvakodnak nyiltan megmutatni világuralmi terveiket. Ellenkezőleg: legszívesebben pacifista, sőt demokrata álarc mögé rejtőznek. Igyekeznek mindenütt szövetségesekre szert tenni. Elsősorban a demokrácia legkövetkezetesebb harcosai, a munkásság közé igyekeznek beférkőzni, ami egy sor országban az áruló jobboldali szocialista politikusok segítségével sikerült is.

Ebben a helyzetben elengedhetetlenül szükség volt a demokratikus tábor tömörítésére, működésük egybehangolására és oly taktika kidolgozására, amely legeredményesebben védi meg a demokrácia és az emberi haladás érdekeit.

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2019.01.20. 22:14:58

Véget kell vetni az ilyen ingadozásoknak. Következetesen elvi alapon kell felvenni a harcot azokkal szemben, akik a demokrácia táborán belül segítik a bel- és külföldi reakciót. És meg kell erősíteni a munkásegységfrontot, a magyar demokráciának ezt a legtartósabb pillérét. A demokráciaellenes erők minden kísérlete eleve sikertelenségre van ítélve, amíg a munkásegység szilárd.

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2019.01.20. 22:15:32

Ennek ellenére gazdasági helyzetünk ma lényegesen jobb, mint tavaly ilyenkor volt. Ha a nehézségek nagyobbaknak látszanak, ebben szerepe van annak a csalódottságnak, amelyet a nyílegyenes, megszakítás nélkül fölfelé ívelő fejlődésben az aszály következtében beállott lassubbodás váltott ki. Fokozza ezt még a demokrácia ellenségeinek suttogó propagandája.

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2019.01.20. 22:16:04

Ugyanakkor nem becsüljük le a nehézségeket sem. Tudjuk, hogy minden engedmény, amelyet a reakciónak vagy az imperialistáknak teszünk, csak megnöveli étvágyukat és agresszivításukat. Ezért el vagyunk szánva, hogy ezen a téren az eddiginél nagyobb szívóssággal és következetességgel fogunk küzdeni: ezen a téren gyengeségnek vagy engedékenységnek helye nem lehet.

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2019.01.20. 22:17:35

Államháztartásunk egyenlege azért biztató, mert hiszen szorosan összefügg a jó pénz szilárdságával. Az infláció egyik tényezője rendszerint az államháztartás hiányának fedezésére kiadott papírpénz szokott lenni.

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2019.01.20. 22:19:52

A tőkések háttérbe szorulásával a reakció egyre kevésbé tudja gazdasági téren akadályozni fejlődésünket.

renaultfan 2019.01.20. 22:25:29

@maxvaI baIcán bircaman: Bocsáss meg, ezeket kimásoltad valahonnan? Simán elmenne egy MSZMP gyülésre is felszólalásnak...

renaultfan 2019.01.20. 22:33:05

@maxvaI baIcán bircaman: Háát... Gratulálok. Tudod, én egy buta baloldali vezető beosztású vagyok és nem igazán jött át, mit szerettél volna mondani... bocs.

picur 123 123 2019.01.21. 06:57:15

@ubermeister: nem ertem hogy kerult Feri parnajaban a 14 sajat erme helyett hirtelen a Viki 43 ermeje, Vikinek meg miert csokkent le 43 eldugott ermerol hirtelen 22-re. Szerintem valamit nagyon osszekavartal, hogy Feri jobb szinben tunjon fel.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.21. 13:40:29

@picur 123 123: Mert feri után több volt a tartalék.
Talán ezért.
süti beállítások módosítása